Jak wymienić pasek rozrządu?

Jak wymienić pasek zębaty

27 marca 2015, 12:15 pasek rozrządu pasek krzywkowy

Wymiana paska rozrządu w samochodzie nie jest najtrudniejszą procedurą do samodzielnego wykonania, ale jest niezwykle ważne, aby wykonać ją prawidłowo. Jeżeli napięcie paska nie jest idealne, to może on nie uzyskać przyczepności niezbędnej do przeniesienia mocy z jednego wału na drugi lub może odlecieć i spowodować więcej szkód w silniku.

Uzyskaj ofertę na wymianę paska rozrządu

Kroki do wymiany zatrzaśniętego paska zębatego

  1. Zakup właściwego paska. Instrukcja obsługi Twojego właściciela powinna zawierać informacje o specyfikacji paska rozrządu, którego potrzebuje Twój samochód, ale jeśli tak nie jest, po prostu idź do najbliższego sprzedawcy części samochodowych uzbrojony w markę i model samochodu, wraz z rokiem produkcji oraz typem i rozmiarem silnika. Jeśli wiesz, że istnieją różne odmiany modelu samochodu, który masz VIN pomoże sprzedawcom znaleźć dokładnie taki sam pas dla Ciebie.
  2. Uszczelki. Podczas uzyskiwania posiadania paska jest to również dobry pomysł, aby kupić kilka nowych uszczelek i kleju uszczelniającego. Dostawca Twojego paska rozrządu powinien wiedzieć, które z nich będą Ci prawdopodobnie potrzebne.
  3. Odłącz akumulator. Aby uniknąć nieprzyjemnego porażenia prądem podczas pracy przy samochodzie, należy odłączyć ujemny przewód akumulatora od jego bieguna. Nie ma potrzeby wyjmowania całego akumulatora; samo przerwanie obwodu wystarczy, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo. Pamiętaj, że po ponownym podłączeniu akumulatora może być konieczne wprowadzenie kodu, aby odzyskać dostęp do wbudowanych urządzeń elektrycznych, takich jak radio czy nawigacja satelitarna.
  4. Zdejmij pasek alternatora. Pasek alternatora jest mniejszym paskiem, który zazwyczaj znajduje się na wierzchu lub przed paskiem rozrządu. Musisz poluzować nakrętki, aby uzyskać luz, który pozwoli Ci zdjąć pasek. Na niektórych marek i modeli samochodów będzie to również konieczne, aby usunąć pasek serpentynowy. Jeśli jest w drodze, a następnie trzeba będzie go zdjąć.
  5. Akcesoria. Istnieje wiele akcesoriów samochodowych, takich jak pompa wspomagania kierownicy i kompresor klimatyzacji, które często uniemożliwiają bezpośredni dostęp do paska rozrządu. Usuń wszystkie te przez poluzowanie nakrętek i uważając, aby pamiętać, co idzie gdzie. Nie powinieneś być zmuszony do usunięcia jakichkolwiek elementów pod ciśnieniem, więc uważaj, aby nie rozładować żadnych systemów pod ciśnieniem. Może to spowodować wiele problemów w późniejszym czasie.
  6. Kołpak rozdzielacza. Jeśli Twój samochód posiada kołpak rozdzielacza, będziesz musiał go zdjąć. Może to wymagać oderwania kilku bardzo upartych klipsów, ale będą też śruby trzymające ją w miejscu, więc upewnij się, że je też usuniesz. (Wiele nowoczesnych samochodów z elektrycznym zapłonem nie ma rozdzielacza. Jeśli nie jesteś pewien, czy Twój samochód ma taki rozdzielacz, sprawdź instrukcję obsługi, która powinna zawierać wszystkie potrzebne informacje).
  7. Znaczniki rozrządu. Obrócić śrubę wału korbowego tak, aby znak rozrządu wyrównał się z 0 na skali rozrządu. Do tego celu potrzebny będzie klucz.
  8. Śruby i wkręty. Odkręcić wszystkie śruby i wkręty, które utrzymują pokrywę rozrządu na swoim miejscu. Zdjąć całkowicie pokrywę (może być w dwóch częściach).
  9. Wyrównanie. Sprawdź, czy znaczniki rozrządu wału korbowego i wałka rozrządu są prawidłowo wyrównane. Na kołach pasowych i głowicach wałów powinny znajdować się kropki lub linie, które powinny być wyrównane. Upewnij się, że odpowiednie znaki znajdują się we właściwym miejscu.
  10. Nieszczelności. Upewnij się, że nie ma wycieków oleju lub wody wokół obszaru, w którym będziesz pracował.
  11. Napinacz paska. Poluzuj śruby, które trzymają napinacz paska w miejscu, aby stworzyć luz, który pozwoli Ci zsunąć stary pasek rozrządu.
  12. Nowy pasek. Umieść nowy pasek na miejscu i upewnij się, że dokręcić go zgodnie z właściwymi specyfikacjami określonymi w instrukcji.
  13. Ponowny montaż. Gdy nowy pasek jest już na swoim miejscu i prawidłowo napięty, wymień wszystkie części samochodu, które wcześniej zdemontowałeś w odwrotnej kolejności do tej, w której je zdjąłeś. Jazda próbna. Uruchom silnik i jedź powoli po spokojnych drogach, aby sprawdzić, czy pasek rozrządu został prawidłowo zamontowany i czy nie ma innych uszkodzeń silnika samochodu.

Uzyskaj oferty na wymianę paska zębatego

Wszystko o pasku zębatym i pasku rozrządu

  • Wymiana paska rozrządu i paska krzywkowego
  • Co powoduje szybsze zużywanie się paska zębatego?
  • Co to jest pasek zębaty (lub pasek krzywkowy)?
  • Jak wymienić pasek zębaty
  • Czy nadszedł czas na wymianę paska zębatego?
  • Co to jest pasek wentylatora

Autor